Tech-frokost: Generativ KI i innovasjon og markeds­føring

Det er mye snakk om generativ KI, men hvordan kan denne type teknologi skape verdi i praksis? Vi ser på to konkrete anvendelser – i innovasjonsprosesser og i markedsføring.

Denne morgenen får vi besøk av to miljøer som har lykkes med å ta i bruk teknologien på forskjellig måter.

Emilie Orlien og Mathilde Fiksdahl fra Sprint vil guide oss gjennom hvordan generativ KI kan gjøre innovasjonsarbeidet mer effektivt og kreativt. Fra å utforske mulighetsrom og reelle kundeutfordringer, til å utforme selve løsningen. De vil også gi tips til konkrete KI-verktøy som kan løfte innovasjonsarbeidet.

Frode Ådland fra produktstudioet Oschlo kommer for å fortelle hvordan de bygget, lanserte og markedsførte verdivurderingstjenesten Verdisatt ved bruk av KI og No-Code. Han vil vise hvilke KI-verktøy de brukte og hvordan de i praksis bruker KI i markedsføring.

Arrangementet blir streamet, så du kan velge mellom fysisk eller digital deltagelse når du registrerer deg. Det er gratis å delta.

 

Mathilde Fiksdahl, SprintMathilde Fiksdahl, Sprint
Mathilde er en erfaren innovasjonsrådgiver med god innsikt i hvordan store selskaper bør jobbe systematisk for å finne og realisere nye forretningsmuligheter. Hun er blant Sprints fremste ressurser på generativ KI og kjenner spesielt godt til KI-verktøy som kan benyttes i innovasjonsprosessen. Fiksdal er utdannet sivilingeniør fra Industriell økonomi (Indøk) på NTNU.

 

Emilie Orlien, SprintEmilie Orlien, Sprint
Emilie jobber med å lede innovasjonsprosjekter fra idéutvikling til lansering, samt å utarbeide strategisk retning for innovasjonsinitiativer. Gjennom testing og eksperimentering har Emilie opparbeidet verdifull erfaring med å benytte en rekke ulike generative KI-verktøy som en del av innovasjonsprosessen. Orlien er utdannet siviløkonom med en mastergrad i strategi og ledelse fra NHH og UC Berkeley.

 


Frode Ådland, Oschlo/Skavl ASFrode Ådland, Oschlo/Skavl AS

Frode er partner i Skavl, et investeringsselskap som bygger selskaper sammen med gründere. Han har mer enn 20 års erfaring fra markedsføring, salg, strategi, teknologi og produkt- og forretningsutvikling. Ådland har hatt lederstillinger i en rekke selskaper, som Sunkost, Oktan, Rieber & Søn, Orkla, Bergens Tidende og Schibsted. Frode er utdannet fra University of Surrey.